Klant in beeld:

Klant in beeld: Apotheek Ooster-Welgelegen

Klant in beeld: Apotheek Ooster-Welgelegen

Visie

apotheker

Hanneke Treep

In de visie van Apotheek Ooster-Welgelegen in Apeldoorn zijn gastvrijheid, deskundigheid, toegankelijkheid, betrouwbaarheid en servicebereidheid de belangrijkste pijlers. Deze termen moeten verankerd zijn in al het handelen van de 12 personeelsleden.

 

Hanneke Treep, eigenaar/apotheker, probeert sowieso volgens HR principes het beste in de medewerkers naar boven te brengen door ze verantwoordelijk te maken voor deeltaken die dicht bij hun eigen competenties liggen.

Fusie

Vorig jaar heeft ze de Ooster Apotheek en Apotheek Welgelegen gefuseerd en samen ondergebracht in een nieuw pand, waar de apotheek de centrale ingang is van een gezondheidscentrum met huisartsenzorg, fysiotherapie, oefentherapie Mensendieck, thuiszorg, podotherapie, eerstelijn psychologie en Priklab Gelre Ziekenhuizen.

In het traject rondom de verhuizing hebben alle personeelsleden taken gekregen die het dichtst bij hun kunnen en interesse lagen, waardoor ze in hun kracht konden handelen. En met succes. In één dag was de hele verhuizing, met ca. 16.000 artikelen, een feit en de volgende ochtend konden de eerste klanten in het nieuwe pand worden geholpen.

“Zo’n fusie is natuurlijk spannend”, zegt Hanneke.  “en we zijn nog niet waar we willen zijn”. Toch hebben de klanten de weg naar het nieuwe pand weten te vinden. Naast de fusie heeft Hanneke direct een ander traject ingezet. Omdat de apotheek door de fusie ‘uit de wijk is vertrokken’ wil ze servicepunten opzetten, zodat de klant toch dicht bij huis terecht kan. Het eerste servicepunt is al open in woonzorgcentrum Koningin Wilhelmina en een tweede wordt op 1 september geopend in het Kristal. En daar zal het niet bij blijven.

65-plus bezorger

bezorger apotheek

Louis bezorgt medicijnen

“Natuurlijk hebben we ook nog onze bezorgservice. Voor deze bezorgservice maken we al jaren gebruik van senioren bezorgers. Senioren zij uitermate geschikt voor dit werk. Ze zijn zeer oplettend, nauwkeurig, empatisch en hebben een zeer goede arbeidsethos. Toen enkele maanden geleden één van hen geopereerd moest worden en voor langere tijd uitgeschakeld was, zijn we gebruik gaan maken van 65 plus uitzendkrachten van Veluwe65plus. En naar volle tevredenheid. Louis en Henny hadden weinig inwerktijd nodig, zijn representatief en stralen vertrouwen uit. Dat is belangrijk: Ze zijn toch het visitekaartje van je bedrijf wanneer ze iets afleveren. Onze vaste bezorger is inmiddels hersteld, maar in de toekomst zullen we bij vakantie en ziekte van onze bezorgers zeker weer een beroep op hen doen.”

Klant in beeld